تحقیقات مختلفی در سطح دنیا نشان میدهد که بخش زیادی از شرکتهای ورشکسته، دلیل شکستشان را عدم مشورت کافی با افراد مجرب عنوان میکنند. شرکتها معمولا پس از مدتی، بیش از پیش درگیر فرآیندها داخلی خود میشوند و زمان کافی برای کسب اطلاعات به روز و دقیق در مورد سوال های مبهم کسبوکارشان ندارند.
اتصال کسب و کارهای ایران با افراد مجرب در یک شبکه مجازی
شناسه خبر: 10397 سرویس: کسب و کار
تحقیقات مختلفی در سطح دنیا نشان میدهد که بخش زیادی از شرکتهای ورشکسته، دلیل شکستشان را عدم مشورت کافی با افراد مجرب عنوان میکنند. شرکتها معمولا پس از مدتی، بیش از پیش درگیر فرآیندها داخلی خود میشوند و زمان کافی برای کسب اطلاعات به روز و دقیق در مورد سوال های مبهم کسبوکارشان ندارند.
ازاینرو استفاده از مشاورههای تخصصی و به روز، میتواند تاثیر مهمی در کسبوکارها داشته باشد. چه بسا عدم اطلاع امروز کسبوکارها از برخی تغییرات قانونی یا تغییران فناوری در آینده نه چندان دور، هزینه بالایی برای آنها به همراه داشته باشد. با توجه به اهمیت نقش مشورت در تصمیمگیری کسبوکارهای بزرگ، دانشجویان دانشگاه شریف برنامهای طراحی کردهاند که کسبوکارهای مختلف ازجمله شرکتهای خلاق را به متخصصان هر حوزه وصل میکند. شرکتهایی که در حوزههای مختلف کسبوکار مانند فرصتهای کسبوکار، امور مالی، بازاریابی، بیمه و مالیات، خدمات ثبتی و غیره نیاز به راهنمایی مشاوران متخصص دارند، میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
برای شرکتهای حوزه کسبوکار صنایع خلاق مانند گردشگری، صنایعدستی، انیمیشن و غیره، مشاورههای مربوط به فرصتهای کسبوکار، بازاریابی و فروش، قوانین و مقررات از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نرمافزار امکان مشاوره تلفنی، رزو جلسه حضوری، پرسش و پاسخ متنی با مشاوران در حوزههایی نظیر توسعه کسبوکار، تأمین مالی و سرمایهگذاری، بازاریابی و فروش، صادرات و واردات، مدیریت منابع انسانی، مالیات و امور مالی، بیمه و قانون کار، ثبت و امور حقوقی و غیره وجود دارد.
شیوه کار این سامانه (الوبیز) به این صورت است که کاربر برای مکالمه با مشاوران، باید حساب خود را شارژ کند. زمانی که با مشاور تماس میگیرد، اگر طول ارتباط کمتر از یک دقیقه باشد مبلغی کسر نمیشود و به منزله انصراف از تماس است اما اگر بیش از یک دقیقه تماس ادامه پیدا کند، متناسب با مبلغی که مشاور تعیین کرده باشد از حساب کاربر کسر خواهد شد. البته سیستم تماس بهصورتی است که صرفا در زمانهایی که مشاور مشخص کرده است امکان تماس مستقیم وجود دارد. خارج از این زمان، کاربر میتواند تماس با مشاور را رزرو کند و طبق توافقی که با مشاوران انجام میشود، درصدی از این مبلغ به این سامانه و مابقی به مشاور تعلق میگیرد. برای رزرو جلسات حضوری نیز الوبیز درصدی از مبلغ حق جلسه را به عنوان کارمزد دریافت میکند.